تبلیغات
انجام پایان نامه دکتری تمام رشته ها-انجام رساله دکتری - عنوان پروپوزال: بررسی راهکار های بهبود كیفیت مدیریت بازاررسانی محصول سیب از دیدگاه تولیدگنندگان و کارشناسان جهاد کشاورزی

انجام پایان نامه دکتری تمام رشته ها-انجام رساله دکتری

جدید ترین مقالات بیس پایان نامه ، پروپوزال آماده مدیریت ، حسابداری ، رشته های فنی مهندسی را با ما داشته باشید .


قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

یکی از عوامل مهمی که باعث عدم تحقق اهداف توسعه کشاورزی و افزایش تولید و درآمد کشاورزان در کشورهای در حال توسعه می شود نارسایی سیستم بازاریابی محصولات کشاورزی می باشد (مهدی پور و همکاران، ۱۳۸۴). امروزه در اکثر کشورهای پیشرفته، بازاریابی محصولات کشاورزی به عنوان یکی از بخش های عمده اقتصاد به شمار می آید. با توجه به شرایط کنونی جهان، تولید از شکل سنتی خارج شده و تولید برای فروش در بازار یکی از هدفهای اصلی تولید کنندگان است. بازار، محل تبلور تمامی فعالی تهای یک تولید کننده برای دریافت سود به دست آمده از تولید است. بنابراین عملیات بازاررسانی تنها از زمان برداشت محصول آغاز نشده بلکه از زمان تصمیم گیری برای تولید خود را نشان می دهد. در این راستا بازاریابی محصولات کشاورزی به دلیل ویژگیهای خاص این محصولات که در بر گیرنده فساد پذیری، فصلی بودن و تقاضا برای همه فصل ها است، اهمیت خاصی پیدا می کند (سالم، ۱۳۷۹). یکی از مسائلی که همواره در بازار رسانی محصولات کشاورزی در کشورهای کمتر توسعه یافته و از جمله ایران مطرح می باشد، اختلاف قیمت تولید کننده یعنی قیمتی که تولید کننده دریافت می دارد با قیمتی که مصرف کننده می پردازد، می باشد. البته نباید پنداشت که این اختلاف قیمت تنها به کشورهای در حال توسعه اختصاص دارد بلکه در کشورهای پیشرفته نیز چنین اختلافی وجود دارد. اما در این جا این اختلاف قیمت بیشتر مربوط به خدماتی مانند بسته بندی، درجه بندی و تبدیل محصول است و حال آن که در کشورهای کمتر توسعه یافته خدمات اندکی در مورد محصول انجام می گیرد.یکی از عواملی که در این اختلاف قیمت مسئول شناخته شده عامل واسطه ای است که میدان دار و دلالان نامیده می شود.این عامل واسطه با کنترل نمودن بازار و ایجاد نوعی انحصار تا حدودی نقش تعیین کننده در قیمتها داشته و از این رهگذر صاحب سودهای کلانی می گردند (بلوریان، ۱۳۸۶).

 

……

مرور منابع:

ساعی (۱۳۸۸) تحلیل اقتصادی و بررسی مسایل بازاررسانی محصـول گوجه فرنگی منطقه جیرفت و كهنوج را انجام دادند. آمار و اطلاعات لازم از طریق تكمیل پرسشنامه در سه سطح تولیدكننده، عمده فروش و خرده فروش فراهم شد. انتخاب تولیدکنندگان و واسطه ها به ترتیب بر اساس روش نمونه گیری سیستماتیك و روش نمونه گیری ساده تصادفی صورت گرفت. هزینه خدمات و سود خالص عوامل بازاریابی در هشت مسیر بازاررسانی شناسایی شده، محاسبه گردید. حاشیه بازاریابی ۵۴۰ ریال و سهم تولیدکننده از قیمت نهایی ۴۶ درصد بدست آمد.

………..

فرضیه‏های تحقیق:

۱- قطع دستان واسطه ها توسط مدیران مربوطه باعث بهبود کیفیت مدیریت بازاررسانی محصول سیب می شود.

۲- ارتقاء کارایی سیستم بازاریابی رابطه معنی دار با بهبود کیفیت مدیریت بازاررسانی محصول سیب دارد.

۳- مدیریت نوسانات قیمت محصولات باعث بهبود کیفیت مدیریت بازاررسانی محصول سیب می شود.

۴- بکارگیری تکنولوژی های پیشرفته برای بازاررسانی محصول سیب رابطه معنی دار با بهبود کیفیت مدیریت بازاررسانی این محصول دارد.

۵- تغییر شیوه های مدیریت و بکارگیری شیوه های جدید باعث بهبود کیفیت مدیریت بازاررسانی محصول سیب می شود.

۶- مدیریت ضایعات باعث بهبود کیفیت مدیریت بازاررسانی محصول سیب می شود.

………….

 دستگاه تصفیه آب

نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر